Sorin Mihai Popa, despre BRD, banci si nu numai.

vineri, 13 martie 2015

Richard Mille, inspirat de Sorin Mihai Popa

De vorbă cu Richard Mille…
text: Dan Vardie
foto: Richard Mille, Sorin Popa

Richard Mille, unul dintre „copiii teribili” ai orologeriei mondiale, a fost la București pentru a intra în TEMPORIS Hall of Fame. Dan Vardie a luat masa cu el și a aflat lucruri incredibile despre cel care poate fi considerat unul din cele mai mari succese din acest mileniu!

Richard Mille este unul dintre cele mai interesante personaje ale industriei orologere elvețiene. A desfăcut primul ceas când era copil, la doar 9 ani. „Acum nu mai țin minte exact ce am făcut după aceea…”, ne spunea cu umor Richard în timpul discuției noastre în exclusivitate mondială. Dacă este să luăm în calcul cutumele industriei orologere elvețiene, pentru un francez poate părea o surpriză… Însă după ce a crescut și a devenit un om de afaceri dedicat acestui domeniu, nu a mai fost nici o surpriză să ajungă Președinte la Mauboussin, pentru 6 ani, până în 1998. Marea sa aventură a început abia în 2001, când a și lansat primul său model de ceas, purtând numele său. Pe atunci, nimeni nu ar fi crezut – nici măcar el - că avea să ajungă pe culmile unei glorii orologere unice în istorie. „Dar tu și Sorin (Mihai Popa n.r.) ați crezut în mine. Chiar într-o perioadă când nu eram atât de sigur pe cât sunt azi,” ne spune cu modestie Richard, afirmație pe care a repetat-o și pe scena TEMPORIS cu ocazia inducerii sale în TEMPORIS Hall of Fame.

Richard este unul din foarte puținele personalități ale lumii orologere care a reușit să aibă relații bune cu toată lumea. Și este o lume unde succesul nu poate aduce decât invidie… Casele orologere cu istorie îndelungată nu privesc cu admirație explozia acestor „bad boys” moderni și, nu o dată, au încercat să minimalizeze rolul acestora în orologerie. Însă Richard, ca și Stephen Forsey - un alt mare ceasornicar și inventator prezent la București pentru evenimentul TEMPORIS - au adus și vești bune pentru maison-urile istorice. „Prețul mediu al ceasurilor mele este la 135.000 Euro. Ale lui Stephen, la 350.000 Euro. Presupun că de aceea nu ne certăm cu nimeni. Suntem într-o altă categorie de preț, fără să concurăm direct cu aproape nimeni.” Mai mult  și sunt destui observatori ai industriei care au notat acest lucru - prețurile foarte mari instituite cu mare succes de Richard au permis tuturor mărcilor istorice să crească propriile prețuri. Și este chiar un mare succes mondial, de vreme ce toată producția anuală de aproape 2.900 de ceasuri este vândută până în 2015!

Dovezi stau și relațiile sale de prietenie foarte diverse cu personalități ale lumii, de la Rafael Nadal și Jean Todt și până la Jackie Chan și Sebastian Loeb (cel mai titrat campion mondial de raliuri, care recent a câștigat și „cursa morții” de la Pike Peak). Toate aceste prietenii s-au transformat în piese excepționale, fiecare cu o personalitate unică în industrie. 

Apariția lui Richard la București poate fi considerată o adevărată performanță. Să adăugăm și prestația sa de la conferința de presă TEMPORIS despre fake-uri, unde a adus exemple incredibile despre acest fenomen care îl afectează direct, ceasurile sale fiind între cele mai copiate mărci! Pe scenă, Richard a făcut afirmații incredibile despre România și prietenii săi de aici - nu a uitat să-i numească pe Ilie Năstase și Nadia Comăneci - dar ne-a spus că are și afaceri (chiar două) în derulare cu Sorin Mihai Popa. Iar la final, nu putem să nu încheiem cu cea mai simpatică declarație a sa: „Acum ceva timp am venit la CAESAR Awards și am primit un premiu. Acum am luat două. Știți ceva? Vă promit că revin la București și dacă nu mai îmi dați nici un premiu!”

Sursa foto - Sorin Mihai Popa












Vezi cum arata ceasul dedicat lui Ilie Nastase, "The Nastie Bang", o editie speciala creata din doar 132 de piese in onoarea celor 132 de titluri castigate de marele tenismen. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu