„Tech Adevărul“ a stat de vorbă
cu Răzvan Vasilescu, unul din fondatorii MyProjekts, o reţea socială care are
scopul de a-i ajuta pe oameni să realizeze proiecte născute din pasiuni sau
hobby-uri.
„MyProjekts este o platformă
socială şi, totodată, un marketplace. Am plecat de la ideea de a ajuta oamenii
să îşi îndeplinească proiectele personale. Faţă de platformele de crowdfunding
şi crowdsourcing, scopul nu este de a strânge neapărat fonduri, ci de a ajuta
oamenii să realizeze proiecte născute din pasiuni, hobby-uri“, începe Răzvan să
explice.
Pentru a înţelege mai bine cum
funcţionează MyProjekts, l-am rugat pe Răzvan să îmi ofere un exemplu concret:
„Dacă eu sunt pasionat de ciclism
şi vreau să fac un trip la munte, nu pot să mă duc singur pentru că e mai tare
să mergi cu o gaşcă. Atunci, creez un proiect nou pe MyProjekts în care spun că
sunt pasionat de lucrul ăsta şi vreau să organizez la o anumită dată o
excursie. Astfel, atrag oameni care ar fi interesaţi să meargă cu mine acolo şi
am şi posibilitatea de a primi oferte sau sponsorizări. Ce presupune asta? În
funcţie de geolocaţie şi de categoria în care mi-am încadrat proiectul voi putea primi oferte
speciale, de exemplu, pentru cazare sau pentru masă. Pe de altă parte, pot veni
şi branduri dispuse să ajute şi să se promoveze în felul acesta. De exemplu,
vin cei de la GoPro şi oferă câteva camere de filmat sau vin cei de la Adidas
şi oferă echipament“, spune fondatorul platformei. „Deci nu e vorba despre a-ţi
găsi fonduri, ci despre a găsi cele mai bune modalităţi pentru a-ţi realiza un
proiect“, mai spune el.
MyProjekts a luat naştere din
dorinţa de a muta lucrurile de pe Internet, afară, dar şi din dorinţa de a
rezolva o problemă cu care s-a confruntat în domeniul advertisingului. „Deşi
lucrurile se întâmplă în mediul digital, nouă ne-ar plăcea să mutăm totul în
mediul real, outdoor. De asemenea, ne-am lovit de multe ori de o problemă:
oamenii din agenţie prezentau anumite proiecte, evenimente şi aveau idei bune,
dar se loveau de problema sponsorizării sau a organizării. Rezolvarea nu
înseamnă neapărat să vină cineva să îţi trântească pe masă 5.000 de euro, ci
înseamnă să vină cineva să te ajute, să-ţi livreze echipament, să îţi dea un
loc în care să te desfăşori şi tot felul de lucruri de genul acesta. De la
ideea asta am plecat noi creând MyProjekts“, explică Răzvan Vasilescu.
Utilizatorul modelează
platforma
Pe MyProjekts nu vor putea intra
numai oameni cu idei, ci şi oameni în căutare de idei. Îţi poţi face cont cu
ajutorul contului de Facebook, îţi alegi lucrurile de care eşti interesat, după
care descoperi tot felul de activităţi care te-ar putea atrage.
„Poate nu am de gând să fac
niciun proiect pe platforma asta şi stau pur şi simplu acasă, cu prietena şi aş
vrea să ies în oraş. Intru pe MyProjekts, văd ce evenimente există şi îmi aleg
ce vreau să fac. Cele trei lucruri de care platforma ţine cont atunci când îţi
afişază proiectele sunt interesele pe care le-ai ales la început, geolocaţie şi
comportamentul pe platformă. Asta înseamnă dacă o persoană a bifat că este
interesată numai de gaming, dar acea persoană intră de multe ori pe proiecte de
sport, îi putem sugera să bifeze şi sportul. Deocamdată, pe pagina principală,
proiectele sunt afişate la gramadă, dar foarte curând vor apărea în funcţie de
loc şi de interese“, promite cofondatorul.
Ce pot câştiga brandurile sau
afacerile
„Să luăm, de exemplu, Adidas, un
brand care are anual tot felul de
proiecte. Ei le pot înscrie pe MyProjekts şi pot atrage targetat oamenii care
sunt interesaţi de activităţile pe care ei le fac. Nu este vorba de genul de
targetare care duce la vânzarea unui produs, ci targetarea pe activitatea
propriu-zisă. Brandul trebuie să devină un simplu utilizator. Nu vrem să mai
avem proiecte în care există un patronaj care vine şi îţi spune ce să faci. Noi
vrem ca brandul să vină şi să zică «Ce vreţi să faceţi? Noi vă punem la
dispoziţie următoarele lucruri. Ce aţi vrea să facem?». Atunci, evenimentul ar
putea fi organizat şi în funcţie de ce îşi doresc utilizatorii“. Mai există şi
un avantaj ce ţine de eficienţă: „fiecare companie are un om la departamentul
de marketing. Acesta nu poate să citească mai mult de 10 emailuri pe zi, pentru
că unul e scris cu fontul Comic Sans, altul are animaţii etc. Platforma noastră
face şi activitatea asta mai simplă, pentru că ai peste tot acelaşi format:
vezi o fotografie şi citeşti un text în care ţi se explică ce şi cum“. În plus, startupul a avut discuţii cu
numeroase comunităţi de sport, dar şi comunităţi de business şi de studenţi
(deoarece chiar şi proiectele de facultate se pot face pe MyProjekts“).
Echipa MyProjekts
„La baza de date din spatele
site-ului am muncit destul de mult, cam un an de zile. Este destul de complexă
şi ţine cont de tot ce înseamnă de micro-activităţile utilizatorilor şi este
destul de organică“, se laudă el. Echipa din spate este una destul de mare.
Răzvan Vasilescu, Amalia Năstase şi Gelu Vasilescu sunt cofondatorii, iar
Sorin Mihai Popa, fostul Director BRD, este partener al proiectului. Philippe
Citerne, ex-CEO al Societe Generale Group, acum vicepresedinte al Consililului
de Administratie al grupului Accor, este consultant. De programare s-a ocupat Daniel Ciortan, Ada
Bogoevici Soci şi Andrei Sima au lucrat la design, iar Vali Dobrogeanu este
dezvoltator al proiectului. Răzvan a ţinut să mulţumească şi lui Mihai Pascu,
Ana-Maria Gheorghe, Miruna Gheorghe, Ionuţ Bodonea, Gabi Mihai.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu